Hoe kom ik aan e-mailadressen van (potentiële) klanten?

Hoe kom ik aan e-mailadressen van (potentiële) klanten? Dat is zo ongeveer één van de meest gestelde vragen aan onze marketeer Theo van Os.

Nieuwsbrief

Een nieuwsbrief is een fantastisch medium om te in contact te komen en te blijven met (potentiële) klanten. Het is snel, flexibel, goedkoop en uitstekend meetbaar. Het kan leiden tot meer verkeer op je website en een verhoging van omzet en klanten. E-mailmarketing zou passé, niet meer van deze tijd zijn. Maar allerlei onderzoeken ontkrachten dit. Vorig jaar nog bracht het Nationaal E-mail Onderzoek aan het licht, dat wij als gebruiker (35 jaar+) de dag bij voorkeur starten met het doornemen van onze e-mail. En 72% van alle Nederlanders geeft de voorkeur aan reclame via e-mail. Dat zegt wel wat over de populariteit van e-mail als communicatiekanaal.

Voordat een eerste e-mail de deur uit kan, moet er een bestand zijn met e-mailadressen die je kunt aanschrijven.  Eén van de vragen die ik regelmatig hoor bij gesprekken over e-mailmarketing is: “Hoe kom ik aan de e-mailadressen van (potentiële) klanten?”

Het antwoord is simpel: op alle mogelijke manieren, altijd en overal. Er zijn talloze manieren om zelf e-mailadressen te verzamelen. Een aantal komt aan bod in een praktische white paper met 25+1 tips om zelf  e-mailadressen te verzamelen. De white paper kun je hier gratis downloaden.

Opt-in

Ik wil daarbij wel graag benadrukken dat mailen op een ingekocht bestand verboden is. Je mag van de wet niet mailen als er geen ‘opt-in’ (toestemming van de ontvanger) is voor jouw nieuwsbrief.

Dit gezegd hebbende, wens ik je veel succes met het toepassen van de tips!

Download hier het white paper "25+1 praktische tips om zelf e-mailadressen te verzamelen"


Je naam (verplicht)

Je mailadres (verplicht)

Theo van Os

WebsiteMarketing

No Comments Yet.

Leave a comment