Stel je voor dat je zou weten dat jouw klant op zoek is, zou je hem dan bellen?
Zou het niet ideaal zijn als je elke klant precies op het juiste moment zou kunnen bellen? En dan niet op het moment dat een contract bijna afloopt, maar op het moment dat jou klant een behoefte heeft. Natuurlijk kun je afwachten tot de klant jou belt, maar je overtreft pas echt elke verwachting als je klant door jou gebeld wordt en ook nog eens precies op het juiste moment.
Sales & marketing tool
LeadSuite is ontworpen om business-to-business sales en marketing processen te ondersteunen. Om dat optimaal te kunnen doen staat de toepassing in verbinding met de website van de gebruiker, waar zakelijke bezoekers worden geïdentificeerd en vervolgens vastgelegd in de achterliggende database. LeadSuite heeft een serie moderne gebruikersschermen om de informatie helder en overzichtelijk in beeld te brengen. De toepassing is direct inzetbaar en levert direct resultaat; een lang implementatietraject is dus niet van toepassing. LeadSuite werkt intuïtief, is laagdrempelig in gebruik en is te bedienen zonder handleiding of training.
De toepassing
Door het combineren van verschillende bronnen kunnen we de gegevens van bezoekers zodanig verrijken dat niet alleen heldere analyses gemaakt worden over het type bedrijf dat jouw site bezoekt, maar we gaan nog een stapje verder. LeadSuite brengt ook de bewezen interesse van een bezoeker in beeld wat een mooie aanleiding kan zijn voor acquisitie, zowel bij bestaande als potentiële klanten.
Analyse
Doordat we bedrijfsgegevens onder andere met gegevens vanuit de Kamer van Koophandel verrijken, leent LeadSuite zich perfect als analyse tool voor webmasters en marketeers om vast te stellen of de beoogde doelgroep ook daadwerkelijk de website bezoekt en wat binnen elk bezoek het klikgedrag is geweest.
Rapportage
Elke medewerker kan dagelijks of wekelijks een rapport ontvangen van de bezoekers aan je website. Maar we gaan nog een stap verder;
Elke medewerker kan zich abonneren op een rapport dat helemaal op hem of haar is toegespitst. Dat rapport kan betrekking hebben op een bepaald deel van de site, een bepaald deel van het aanbod of zelfs van het websitebezoek uit een bepaald rayon of regio.
Lead generatie
Doordat we zó gedetailleerd in beeld kunnen brengen welk bedrijf jouw website bezocht heeft en waar de interesse naar uit gaat, is KeyWare LeadSuite ideaal inzetbaar als gereedschap om leads te genereren; met de kennis die LeadSuite aanbiedt kan de sales professional direct en pro-actief handelen
Bestaande klanten
Stel je hebt een bedrijf met een hoop klanten en je bent verantwoordelijk voor de omzet. Het liefst zou je al je klanten maximaal aandacht willen geven, maar het ontbreekt jou en je salesteam aan tijd. Hoe ga je daar mee om?
Het is vastgesteld dat 83% van de zakelijke beslissers het internet afspeurt op het moment dat hij een behoefte heeft. Zo ook jouw klant. En hij kijkt niet alleen op jouw website, maar ook op de site van je concurrenten. Je gaat ervan uit dat is loyaal is, maar de verleiding ligt op de loer.
de 80/20 regel
Er wordt beweerd dat 80% van de omzet uit 20% van de klanten komt. Kennelijk zijn dat klanten die de weg naar jouw salesteam blindelings weten te vinden. Maar laten we eens kijken naar die andere 80%; hoe krijgen we dáár meer omzet uit. Het ontbreekt je aan de tijd om regelmatig contact te zoeken met al die niet-kopende klanten. Bovendien is de kans dat ze direct iets willen kopen minimaal, dus dat laat je ze rusten in de hoop dat ze zich weer melden als ze iets nodig hebben.
En natuurlijk hebben ze regelmatig iets nodig. Ze kopen ook echt wel, maar waarschijnlijk niet bij u. Het zijn “shoppers”. Meer dan 85% van de zakelijke beslissers speurt het internet af op het moment dat hij een behoefte heeft. Dus ook uw klant. En hij kijkt niet alleen op jouw website, maar op de site van je concurrenten. Dus als je zou weten dat jouw klant zich aan het oriënteren is, zou je hem dan bellen? Een mooiere aanleiding is er niet en je zult elke verwachting overtreffen, want je belt precies op het goede moment.
LeadSuite laat je precies zien wanneer en waarnaar je bestaande klanten op zoek zijn.
New business
Er zijn maar weinig sales profs die het leuk vinden om te canvassen. LinkedIn afspeuren naar mensen die mogelijk interesse in jouw diensten zouden kunnen hebben. En wat ga je ze vervolgens vertellen? Er is altijd de angst dat je op het verkeerde moment iemand lastig valt en dan heb je je kruit verschoten. Het kost heel veel energie en de kans dat je beet hebt is minimaal.
Maar er moet nog steeds geacquireerd worden, want elk bedrijf heeft nieuwe klanten nodig. LeadSuite brengt de interesse van nieuwe klanten in beeld, waardoor koude acquisitie een stuk minder koud is. LeadSuite biedt alle ruimte om het conversieproces van websitebezoeker naar kopende klant te ondersteunen.
Voor wie
LeadSuite wordt gebruikt door uiteenlopende bedrijven. Van bedrijfsmakelaars tot advocatenkantoren, van ICT-bedrijven tot evenementenlocaties.
Een referentielijst is op aanvraag beschikbaar.