Hoe social media en E-mail marketing elkaar versterken

Social media en E-mail marketing

Uit het Nationale Social Media Onderzoek 2016 van Newcom komt duidelijk naar voren dat het gebruik van social media blijft toenemen. Mogelijke zorgen over privacy spelen wel een rol, maar deze staan de genoemde groei niet in de weg. Social media leveren daarvoor een te belangrijke bijdrage aan het verzamelen van nieuws, statusupdates en entertainment.

Toch betekent de toename van social media niet dat het versturen van mailings zal afnemen. Het Nationaal E-mail Onderzoek 2015 laat zien dat wij sinds 2013 gemiddeld 96 e-mails per week ontvangen. En wij vinden e-mail ook het voorkeurskanaal voor het ontvangen van reclameboodschappen. Het is niet zo dat social media deze rol overnemen.

Social media en e-mail zijn twee verschillende online kanalen met elk hun eigen kracht.  Maar hoe kunnen social media en e-mail marketing elkaar dan versterken?

In zijn nieuwe whitepaper geeft Theo van Os van Van Os Marketing antwoord op die vraag, aan de hand van de volgende 5 stappen:

  1. Richt een social media strategie in
  2. Maak mailings deelbaar voor social
  3. Maakt contact met je publiek
  4. Haal inschrijvers uit social media
  5. Maak dedicated mailings voor social

Vraag hier jouw gratis exemplaar aan van het whitepaper! 

[email-download download_id="3283" contact_form_id="3286"]

Over de schrijver: Theo van Os

Theo van OsTheo adviseert MKB-bedrijven in de sector metaal en techniek bij hun marketing- en communicatieplannen, zodat hun klanten klanten blijven én potentiële klanten daadwerkelijk klanten worden.

Zijn motto:
Laten zien dat klanten van mijn klanten tevreden zijn.

Behalve ondersteuning bij het opzetten van een marketing strategie en het maken van strategische keuzes, levert Theo de marketing tools en de “handjes” om zaken ook écht uit te voeren. Zodat plannen geen plannen blijven en onder in de la verdwijnen.

Met ruim 40 jaar marketingervaring in allerlei verschillende branches zet Theo zich in om voor jouw bedrijf een afgewogen marketingplan te maken, waarbij zowel online, als traditionele (offline) media zijn in te zetten.

No Comments Yet.

Leave a comment