Inspringen op de behoefte van je bestaande klanten

Hi Clement, jij gaat mij uitleggen wat de 80/20 regel met LeadSuite te maken heeft?

Klopt Albert. Er heerst een misverstand over LeadSuite.

Wat dan?

Nou, dat onze LeadSuite uitsluitend bedoeld zou zijn voor new business.

Is dat niet zo dan?

Nee joh, en ik zal je uitleggen waarom niet. Je kent de regel hè: 20% van je inspanning zorgt voor 80% van je resultaten. Het Pareto principe. De regel wordt als volgt vrij vertaald: 80% van je business komt van 20% van je klanten. Een aardige veronderstelling, maar sinds de komst van internet zo'n 20 jaar geleden is die 80% volgens mij niet meer zo zeker. Je trouwste klanten kijken toch even op internet om te zien wat er voor hen te koop is. Ze willen bevestiging dat jouw propositie echt de beste en voordeligste is. En neem van mij aan: daar kan het mis gaan.

Dat snap ik, maar wat kan LeadSuite daar aan veranderen dan?

Stel je voor: een van je bestaande klanten heeft iets nodig en gaat op internet rondkijken. Gegarandeerd dat tijdens de zoektocht ook jouw website in de Google-zoekresultaten voorkomt. Jij hebt hem of haar al een tijdje niet gesproken want daar was geen aanleiding voor.

Dit is dus dé kans om proactief te handelen en alle verwachtingen te overtreffen. LeadSuite brengt dat bezoekje aan jouw website onder de aandacht: dus jij gaat ‘m bellen. En niet om over dat recente webbezoek te informeren, maar gewoon omdat je benieuwd bent hoe het gaat. En je raadt het al: je belt precies op het juiste moment.

Ja Clement, daar zit wat in.

Tuurlijk. Want LeadSuite is heel geschikt om te signaleren dat je bestaande klanten een behoefte hebben. En daar kun je maar het beste direct op inspringen. Kun je je voorstellen wat dat voor je effectiviteit als verkoper betekent? Een klant bellen op het moment dat hij iets nodig heeft. Ik zeg: noteren die order! Nee, alle gekheid op een stokje; zo makkelijk gaat het nou ook weer niet.

Relatiemanagement, toch? Boeien en binden.

Precies.

Op welk type bedrijven doel je?

Heel uiteenlopende bedrijven. Van bedrijfsmakelaars tot advocatenkantoren.

Makelaars zijn lui.

Correctie: ze zijn reactief. En ze hebben geen keus met die digitale etalage vol prachtige koopwaar. Daar kijken elke dag mensen naar en makelaars wachten dan tot er iemand belt voor een gesprek of bezichtiging. Met LeadSuite kunnen makelaars hun markt ineens proactief benaderen. Voor degene die dat durven, is LeadSuite het ideale gereedschap.

En advocatenkantoren? Die doen toch niet aan acquisitie?

Klopt. Dat zijn ze niet gewend. Ze vinden het doorgaans ongepast. En dat terwijl er toch echt omzet nodig is om een advocatenkantoor te laten draaien. Ze zetten LeadSuite in om bestaande klanten te bellen, na een websitebezoek. Want: bestaande klanten bellen vinden ze niet eng, of in elk geval minder spannend.

Wat is er nu eng aan leads bellen? We zijn allemaal mensen hoor.

Ja, dat vind jij. Te veel professionals denken daar heel anders over. Sterker nog, ze doen het gewoon niet. En sales heeft ook de voorkeur voor warm bellen, dus ...

Bedankt voor deze opheldering. Het geeft mij nieuwe inzichten. Als mensen hier meer over willen weten, kunnen ze je dan bellen?

Graag zelfs! Ik ben bereikbaar op 06-22716555.

Meer over inspringen op de behoefte van je bestaande klanten vind je hier.

No Comments Yet.

Leave a comment