Wat doen onze klanten met de data uit LeadSuite?

Case Study KeyWare LeadSuite

Hoe meer bezoekers hoe beter, denken ondernemers vaak. Maar, wat heb je aan een dagelijkse stortvloed van bezoekers als je niet weet wie het zijn? WebsiteMarketing vroeg 5 gebruikers naar hun ervaringen met  LeadSuite. In deel 3 uit een serie van 8 gaan we in op de vraag: wat doen we met de resultaten?

Met een dashboard dat niets aan duidelijkheid te wensen over laat kan LeadSuite de perfecte aanvulling op je CRM, marketing en sales zijn. Realtime zie je wie je bezoekers zijn, waar ze vandaan komen en wat hun zoekgedrag is. Met deze inzichten kun je verder je marketing inrichten. De actie’s aanpassen op de behoefte van je bezoek is daarvan wel de meest voor de hand liggende.

Arjanne van Leeuwen, Sales & Marketing bij De Observant: “We werken nu sinds voorjaar 2014 met LeadSuite en we gaan er zeker mee door. Warm bellen is zoveel prettiger dan koud bellen. En bovendien is LeadSuite ook zonder contact met de bezoekers waardevol. Ik lees de behoeften van het moment af uit het bezoekgedrag en richt daar mijn acties op in.”

René Baert van Easylon Loon & Salaris gaat er anders mee om: “Ik vind het erg fijn om inzicht te krijgen wie waar op mijn website komt maar ik doe nu niet erg veel met de resultaten.”

Het is ook best lastig om ‘de volgende stap’ te zetten. Want wat doe je met al die data? Tja, daar komt creativiteit bij kijken. En niet iedere ondernemer heeft marketingkwaliteiten of nog liever, een afdeling in huis.

“De stap naar contact is wel minder lastig. Koud bellen is gewoon vervelend. Warm bellen geeft positievere resultaten. Informatieaanvragen van bezoekers handel ik nu gemakkelijker dan voorheen af”, aldus René.

Als ik doorvraag knaagt het wel een beetje: “Ik zou er eigenlijk meer tijd aan moeten besteden om het volledige potentieel van LeadSuite te ontsluiten. Dat is een opdracht voor de toekomst!”

En dat is maar goed ook. Welke ondernemer laat er nu graag kansen liggen? Ook Jos Langras van Letech ziet de meerwaarde van diepere inzichten in zijn webbezoek: “Ik ga zeker verder met LeadSuite, ik kan me eigenlijk niet voorstellen of ik wel zonder kan! Vooral (nog) niet-gebruikers denken dat het analyseren van webbezoek ‘stiekem kijken’ is. Ik zie dat helemaal niet zo: het geeft de behoefte van je markt aan.”

En het is juist die behoefte waarmee je als onderneming bij je doelgroep kan scoren. Je helpt je bezoekers met hun aankopen. Dit hoeft niet direct. De vervolgactie hoeft geen conversie te zijn.

Arjanne van Leeuwen: “De resultaten spreken voor zich. Nabellen van webbezoek was nog nooit zo makkelijk. Ik vraag de bezoekers waarmee ik hen kan helpen en met 8 van de 10 ontstaat een prettig gesprek. Dat dit uiteindelijk business oplevert, lijkt mij duidelijk!”

Heb je behoefte aan een accurate opvolging van je geïdentificeerde webbezoekers en wil je leads van hen maken? Sluit dan aan met de acties waar zij behoefte aan hebben. Als je het goed doet zullen ze het niet als ongewenst beschouwen. Een deel van jouw bezoek wil klant worden!

Heb je hulp nodig bij de follow up van bezoek of van leads? Vind je het eng of spannend om ze te bellen? Kun je de juiste toon niet vinden? We helpen je hier graag verder mee. Bel of mail en vraag maar raak!

Albert Mensinga / @AlbertMensinga

In deel 1 http://www.websitemarketing.nl/waarom-gebruiken-onze-klanten-leadsuite/ van deze serie vertellen onze klanten Arjanne van Leeuwen (De Observant), Arjen Jansma (RéBM Bedrijfsmakelaardij) en Jos Langras (LeTech) waarom zij LeadSuite gebruiken.

In deel 2 http://www.websitemarketing.nl/er-volgens-klanten-beter-aan-leadsuite/ van deze serie vertellen onze klanten an Arjen Jansma (directeur / register taxateur RéBM Bedrijfsmakelaardij), Jos Langras (Letech) en Arjan Ankerman (Elba Rec) wat er beter kan aan LeadSuite.

Met dank aan:

De Observant - Borrelen, netwerken, vergaderen, muziek & cultuur in ruim 500 jaar geschiedenis met gastvrijheid. De Observant is gelegen in hartje Amersfoort en is een unieke locatie voor evenementen.

Letech - ontwikkelaar van BIOS+ voor verkoopgedreven en dienstverlenende organisaties. Met brede kennis van Data Driven Marketing en Location Intelligence, verdient Letech haar sporen voor (inter)nationale opdrachtgevers in diverse branches.

Elba-Rec biedt een totaalpakket van marketing, communicatie, data, netwerken en kennis op het gebied van stedelijke ontwikkeling en inrichting, economie en vastgoed.

RéBM Bedrijfsmakelaardij - volledig gespecialiseerd in bedrijfshuisvesting. De makelaars van RéBM zijn proactief en denken als ondernemers en brengen elke zaak in beweging.

0 Responses

  1. […] deel 3 http://www.websitemarketing.nl/wat-doen-onze-klanten-met-de-data-uit-leadsuite leggen onze klanten Arjanne van Leeuwen (De Observant), René Baert (Easylon Loon & Salaris) […]

Leave a comment