LeadSuite in vergelijking met Marketing Automation, CRM en Google Analytics

Case Study KeyWare LeadSuite

Nog steeds denken veel ondernemers: hoe meer bezoekers hoe beter. Maar wat doe je met die getallen? Met LeadSuite leer je je bezoekers kennen. Met namen en rugnummers, met bezoektijden en -gedrag. Ideaal voor je bedrijfsmarketing? Vijf gebruikers* van LeadSuite vinden van wel. WebsiteMarketing vroeg hen naar hun ervaringen met Keyware LeadSuite.

Deel 5 uit een serie van 8:

LeadSuite in vergelijking met Marketing Automation, CRM en Google Analytics

“LeadSuite is een handige tool om inzicht te krijgen wie onze bezoekers zijn en wat hun bezoekgedrag is,” aldus Arjan Ankerman, directeur bij Elba Rec. “Bij het uitlezen van de resultaten zien we direct welke gemeenten er geïnteresseerd zijn in onze diensten. Dat kun je niet verzinnen of gokken. Ik kan LeadSuite iedere onderneming aanraden. Zeker als je dienstverlening een duidelijke focus heeft maakt het zondermeer een slag richting Sales. Dergelijk inzicht in bezoek krijg je niet van Google Analytics.”

Dat klopt, als je wilt weten hoeveel bezoekers er op je website komen, waar ze vandaan komen en hoeveel pagina’s ze bekijken dan is daar Google Analytics. Volgens sommigen ‘het meest eenvoudige programma’ daarvoor. Maar schijn bedriegt. Google Analytics vertelt je niet wat je eigenlijk wilt weten: wie zijn al die bezoekers en waar zijn ze naar op zoek?

Wil je meer weten over de verschillende basic webanalyse tools, dan geeft deze blog een vergelijkend warenonderzoek https://www.websitemarketing.nl/maar-wij-hebben-google-analytics/

Wil en kun je een stap verder?
Dan kun je met marketing automation een enorme slag maken en je leads, prospects en klanten beter leren kennen. Er zijn geweldige systemen op de markt waarvan HubSpot en Marketo de bekendste zijn. SalesForce is een veel toegepast CRM-systeem waarmee je ook kwalitatieve analyse kunt doen naar je webbezoek. De koppeling met bestaande businessoftware en CRM is slim en voor veel bedrijven een uitkomst. Omdat het eenvoudig te implementeren is en ondernemingen al gewend zijn met CRM te werken.

Toch zijn deze uitgebreide systemen voor met name de kleinere ondernemingen een flinke stap te ver. Niet alleen in kosten maar vooral in de uitvoering en de verwerking van de data. Kan het niet eenvoudiger?

“LeadSuite doet precies wat het doen moet. Het is een fantastisch systeem: helder en overzichtelijk. En ik ben erg blij met de rapportage die ik dagelijks in mijn mail krijg”, zegt Arjanne van Leeuwen, Sales & Marketing voor De Observant. “Voor elke B2B-ondernemer in iedere branche is LeadSuite een aan te raden tool. Wie wil er nu niet weten wie er op zijn bedrijfswebsite is geweest?”

Arjanne doet de Sales & Marketing helemaal alleen. Ze heeft geen tijd voor diepere analyse en uitgebreide inrichtingen van klantreizen. En dit hoeft ook niet, want ze kan met behulp van de LeadSuite-rapportage direct aan de slag: “In de rapportage zie ik precies welke bedrijven welke pagina’s bezochten. Handig, want zo kunnen we onze acties richten op de behoeften en interesses van het moment. Warm bellen is zoveel prettiger dan koud bellen. Ik lees de behoeften van het moment af uit het bezoekgedrag en richt daar mijn acties op in.”

Jos Langras van Letech BV: “Ik heb, net zoals heel veel Nederlandse bedrijven, geen marketingafdeling tot mijn beschikking. En dat hoeft ook niet. Met de gegevens uit LeadSuite kan ikzelf prima uit de voeten. Het geeft me inzicht om mijn hapklare brokken voor marketing klaar te zetten

Marketingacties via CRM
Arjen Jansma, directeur / register taxateur van RéBM Bedrijfsmakelaardij, heeft een andere slimme koppeling gemaakt. “Benadering van mijn contacten doe ik via LeadSuite. De acties verlopen via mijn CRM, waar ook het CMS RealWorks http://www.realworks.nl/ deel van uitmaakt.”

Veel marketing automationsystemen zijn tevens (of zitten in) het CMS van de website. Dat kan handig zijn als je een nieuwe website bouwt waarbij deze twee componenten dan perfect met elkaar samenwerken. In de makelaardij is het voor de vastgoed geoptimaliseerde RealWorks een gangbaar CMS vanwege de gestandaardiseerde feed van te verkopen / verhuren woningen.

“Ik zie LeadSuite als een extra kanaal om in contact te komen met met name mijn potentiële huurders. Daarnaast werken wij volledig in de cloud en LeadSuite werkt op een standalone PC. Het is dus echt een aanvullendd te gebruiken applicatie.”

“Sinds ik LeadSuite gebruik en de resultaten inzet in mijn marketing- en CRM-acties ben ik fan. Ik raad iedere ondernemer met voldoende commerciële focus inzicht in het webbezoek aan. Je kunt eigenlijk niet zonder. Stel je voor hoeveel business je mist als je met je hoofd in de wolken blijft lopen.”, zegt Jos Langras.

Albert Mensinga / @AlbertMensinga

Credit image: ©http://cdn.viralscape.com

Waarom gebruiken onze klanten LeadSuite?
In deel 1 https://www.websitemarketing.nl/waarom-gebruiken-onze-klanten-leadsuite/ van deze serie vertellen onze klanten Arjanne van Leeuwen (De Observant), Arjen Jansma (RéBM Bedrijfsmakelaardij) en Jos Langras (LeTech) waarom zij LeadSuite gebruiken.

Wat kan er volgens onze klanten beter aan LeadSuite?
In deel 2 https://www.websitemarketing.nl/er-volgens-klanten-beter-aan-leadsuite/ vertellen onze klanten Arjen Jansma (directeur / register taxateur RéBM Bedrijfsmakelaardij), Jos Langras (Letech) en Arjan Ankerman (Elba Rec) wat er beter kan aan LeadSuite.

Wat doen onze klanten met de data uit LeadSuite?
In deel 3 https://www.websitemarketing.nl/wat-doen-onze-klanten-met-de-data-uit-leadsuite/ leggen onze klanten Arjanne van Leeuwen (De Observant), René Baert (Easylon Loon & Salaris) en Jos Langras (Letech) uit wat zij met de data uit LeadSuite doen.

Hoe levert LeadSuite een dagelijkse bijdrage aan je commercieel overzicht?
In deel 4 https://www.websitemarketing.nl/hoe-levert-leadsuite-een-dagelijkse-bijdrage-aan-je-commercieel-overzicht/ leggen onze klanten René Baert (Easylon Loon & Salaris), Jos Langras (Letech) en Arjanne van Leeuwen (De Observant) uit welke acties je kunt uitvoeren met de inzichten uit de rapportage.

* Met dank aan:

De Observant - Borrelen, netwerken, vergaderen, muziek & cultuur in ruim 500 jaar geschiedenis met gastvrijheid. De Observant is gelegen in hartje Amersfoort en is een unieke locatie voor evenementen.

Letech - ontwikkelaar van BIOS+ voor verkoopgedreven en dienstverlenende organisaties. Met brede kennis van Data Driven Marketing en Location Intelligence, verdient Letech haar sporen voor (inter)nationale opdrachtgevers in diverse branches.

Elba-Rec biedt een totaalpakket van marketing, communicatie, data, netwerken en kennis op het gebied van stedelijke ontwikkeling en inrichting, economie en vastgoed.

RéBM Bedrijfsmakelaardij - volledig gespecialiseerd in bedrijfshuisvesting. De makelaars van RéBM zijn proactief en denken als ondernemers en brengen elke zaak in beweging.

Easylon Loon & Salaris - Met het salarispakket van Easylon loon & salaris is uw salarisadministratie in één keer goed, met een geringe inspanning.

No Comments Yet.

Leave a comment